FANDOM

Deszczoskrzydłe
250px
Podstawowe informacje
Siedlisko Królestwo Lasu Deszczowego
Dieta Żywią się głównie owocami
Rodzina Smoki
Umiejętności zmiana barwy łusek, zdolność plucia kwasem
Broń kły jadowe
Wygląd i charakter
Kolor łusek Umieją zmieniać kolor łusek
Kolor oczu Różne
Rozmiaru Dość duże
Zachowanie Leniwe
Wrogowie gatunku Nocoskrzydłe

Deszczoskrzydłe - Smoki te zamieszkują Las Deszczowy w południowo-zachodniej częśći Pyrri. Nie biorą udziału w Wielkiej Wojnie.

WyglądEdytuj

Opis z leksykonu:

Łuski nieustannie zmieniają kolor, zwykle przybierając żywe barwy upierzenia rajskich ptaków; chwytne ogony.

Deszczoskrzydłe są duże i smukłe.

Umieją zmieniać kolor łusek, jednak zwykle przybierają żywe kolory rajskich ptaków. Mają duże skrzydła zakończone zakrzywionym pazurem. Na głowie mają łagodnie zakrzywione rogi, uszy oraz kryzę. Przez ich grzbiet biegnie grzebień z małych kolców. Na pysku mają dodatkowy, ale mały, róg, a właściwie rożek. Chwytne ogony pomagają im zachować równowagę.

ZdolnościEdytuj

Deszczoskrzydłe stosują kamuflaż, upodabniając się do otoczenia. Posiadają zęby jadowe, plują kwasem. Wykorzystują długie ogony do ułatwienia sobie poruszania się.

ZwyczajeEdytuj

W ich królestwie jest pięć rządzących smoczyc:

- Magnificencja

- Olśniewająca

- Dostojna

- Rudawka

- Chluba

Tura królowej trwa miesiąc, potem smoczyca przekazuje władzę kolejnej.

Rudawka - Chluba (zaginęła) Każda rządzi przez miesiąc, potem przekazuje władzę kolejnej.

Pod koniec trzeciej częśći, Gloria rzuca Magnificencji wyzwanie. Okazuje się, że Deszczoskrzydłe, w przeciwieństwie do innych smoczych plemion, nie walczą na śmierć i życie – królową może zostać każda smoczyca. Glorii zależy na zdobyciu tronu jak najszybciej, na co jeden ze starszych smoków odpowiada, że jest to możliwe. Rywalki muszą zebrać grupę składającą się z pięciu smoków, by każdy z nich mógł wziąć udział w innej konkurencji. Warunkiem wygranej jest pokonanie przeciwników w przynajmniej trzech.

Królowa - Królowa Gloria. Jej leniwiec nazywa się Sreberko.

Przez to, że gatunek ten wiedzie spokojne i leniwe życie, a na dodatek nie angażuje się w żadne wojny, powstało wiele powiedzeń związanych z ich lenistwem. Na przykład "Leniwy jak Deszczoskrzydły".

Wynika to też prawdopodbnie z tego, że smoki zasypiają mniej więcej koło południa – w czasie nazywanym przez nie słoneczną porą.

Deszczoskrzydłe nie liczą swoich jaj, o czym wspominał Jambos w trzeciej części.

DietaEdytuj

Żywią się głównie owocami, ponieważ uważają polowanie za stratę czasu.

Znane DeszczoskrzydłeEdytuj

  • Gloria
  • Kinkażu
  • Namorzyn
  • Tamaryna
  • Jambos
  • Orchidea
  • Dostojna
  • Chluba
  • Magnificencja
  • Liana
  • Rudawka
  • Olśniewająca
  • Przystojniak
  • Tualan
  • Tapir
  • Wspinaczka