FANDOM

Jorumngand zwany też Midgarstormem (wężem Midgardu) był ogromnym ormem oplatającym świat śmiertelników

Jormungand by basara1988-d30fzu5

czyli Midgard.

Narodził się ze związku boga Lokiego z olbrzymką Angerebondą. Jego bratem był wilk Fenrir a siostrą bogini śmierci Hel. Odyn widząc w nim zagrożenie wrzucił go do morza skąd ten oplata cały świat.Jormungand był największym przeciwnikiem boga Thora. Podczas swoich prób w Utgardzie Thor miał za zadanie podnieść kota. Bóg gromów nie podołał zadaniu, jak się później okazało Utgard-Loki używając swej magicznej mocy za kota podstawił Jormunganda.

Znana była przygoda, w której Thor wybrał się wraz z olbrzymem Hymirem na ryby. Zamiast normalnej przynęty nabił na hak łeb wołu. Po jakimś czasie potężne szarpnięcie niemal wyrwało Thorowi wędki z rąk, lecz ten się nie poddał. W końcu wyłowił wściekłego Jormunganda, który dał się złapać na przynętę. Hymir, przerażony rozmiarami potwora, sztyletem przecina żyłkę i pozwala Midgardsormowi uciec.

W dniu zmierzchu bogów wyłoni się z oceanu i zacznie wypluwać z siebie jad, truciznę, która pokryje ziemię i niebo. Wówczas jego odwieczny wróg Thor przybędzie, aby z nim walczyć. Na równinie Vigrid bóg pokona węża, ale zanim zada ostateczny cios, zostanie otruty jego jadem. Zanim Thor skona, uda mu się zrobić jeszcze dziewięć kroków.