Jorumngand zwany też Midgarstormem (wężem Midgardu) był ogromnym ormem oplatającym świat śmiertelników

Jormungand by basara1988-d30fzu5

czyli Midgard.

Narodził się ze związku boga Lokiego z olbrzymką Angerebondą. Jego bratem był wilk Fenrir a siostrą bogini śmierci Hel. Odyn widząc w nim zagrożenie wrzucił go do morza skąd ten oplata cały świat.Jormungand był największym przeciwnikiem boga Thora. Podczas swoich prób w Utgardzie Thor miał za zadanie podnieść kota. Bóg gromów nie podołał zadaniu, jak się później okazało Utgard-Loki używając swej magicznej mocy za kota podstawił Jormunganda.

Znana była przygoda, w której Thor wybrał się wraz z olbrzymem Hymirem na ryby. Zamiast normalnej przynęty nabił na hak łeb wołu. Po jakimś czasie potężne szarpnięcie niemal wyrwało Thorowi wędki z rąk, lecz ten się nie poddał. W końcu wyłowił wściekłego Jormunganda, który dał się złapać na przynętę. Hymir, przerażony rozmiarami potwora, sztyletem przecina żyłkę i pozwala Midgardsormowi uciec.

W dniu zmierzchu bogów wyłoni się z oceanu i zacznie wypluwać z siebie jad, truciznę, która pokryje ziemię i niebo. Wówczas jego odwieczny wróg Thor przybędzie, aby z nim walczyć. Na równinie Vigrid bóg pokona węża, ale zanim zada ostateczny cios, zostanie otruty jego jadem. Zanim Thor skona, uda mu się zrobić jeszcze dziewięć kroków.

Treści społeczności są dostępne na podstawie licencji CC-BY-SA o ile nie wspomniano inaczej.